Consells sobre les avaries més comuns

Normativa aplicable

La revisió de les calderes de gas domèstiques és obligatòria i serveix per verificar l'eficiència energètica de la caldera i per tant que les emissions de gasos siguin les correctes. Aquesta revisió és de vital importància per al correcte funcionament de la caldera i, per tant, per garantir la seguretat i el confort dels habitants de l'habitatge.

 

Aquesta revisió és obligatòria per llei i està regulada pel Reglament de les Instal·lacions Tèrmiques als Edificis (RITE) que indica que l'usuari ha de revisar cada dos anys la seva caldera de gas. En el cas dels escalfadors d’aigua, aquesta revisió obligatòria s’ha de realitzar cada 5 anys. Pel que fa a les calderes de gasoil sí que s'han de revisar obligatòriament cada any.

 

El RITE també indica que si el fabricant ho especifica al manual de manteniment, aquest període es pot reduir. Molts fabricants recomanen la revisió de la caldera cada any per assegurar el manteniment correcte de l'equip, estalviant combustible i allargant la vida útil de l'aparell.

 

També cal tenir en compte que s'ha de fer una inspecció periòdica per part de l'empresa subministradora de gas en un període màxim de 5 anys, segons el que estableix el Reial decret 984/2015. Aquesta periodicitat en alguns casos pot ser menor, ja que es legisla de manera independent per cada comunitat autònoma. En cas que el dugui a terme l'empresa subministradora de gas, aquesta informa els usuaris amb antelació de la necessitat de fer la revisió corresponent.

 

AVARIES MÉS FREQÜENTS I ALTRES DOCUMENTS D'INTERÈS

Moltes vegades l'avaria i/o problemàtica de la seva caldera es pot evitar realitzant un correcte manteniment. És per això que Baxi recomana una revisió anual de la caldera, per optimitzar-ne el funcionament i com a forma de prevenció d'avaries.

 

Realitzar un correcte ús i manteniment de la caldera Baxi és molt fàcil. En aquesta pàgina trobareu enllaços a vídeos i tutorials de la pròpia marca que us ajudaran a resoldre alguns dels errors més freqüents i fins i tot solucionar dubtes o consultes sobre el correcte ús del sistema de climatització.

MAL FUNCIONAMENT PER PRESSIÓ BAIXA/ALTA

 

La pressió de la caldera és l'equilibri entre l'aigua i l'aire que circula dins del sistema de calefacció. Cada sistema té un manòmetre al panell sota d'ell, que mostra les lectures exactes. Quan el mesurador de la vostra caldera mostra un codi d'error a la pantalla digital, és possible que tingueu un problema a la vostra caldera: o que està massa alta, o massa baixa.

 

Quan la caldera està encesa, la pressió ha d'estar entre 1,5 i 2 bars i, quan no funciona, entre 1 i 1,5 bars. Generalment, els nivells segurs de la pressió estan marcats en verd i la pressió massa baixa o massa alta està marcada en vermell.

1.1 PRESSIÓ BAIXA AL CIRCUIT

Una de les incidències més freqüents que acostuma a presentar una caldera, motiu pel qual pot deixar de realitzar de manera òptima la seva funció, és la manca d'aigua (error per pressió baixa al circuit) En aquest cas el manòmetre situarà la seva agulla per sota l'1. Aquesta avaria pot ser fàcilment solucionada seguint les instruccions que els adjuntem a continuació.

 

Com omplir el dipòsit d'aigua d'una caldera clic aquí

 

No obstant això, si l'error persisteix en el temps (si la pressió baixa molt sovint) pot ser per una fuita a les instal·lacions per la qual cosa ha de trucar al servei tècnic com més aviat millor perquè realitzi les verificacions oportunes a la caldera/instal·lació amb la finalitat de solucionar l’error.

1.2 PRESSIÓ ALTA AL CIRCUIT

 

La pressió alta no és que sigui perillosa en si mateixa, però pot ocasionar danys al sistema de calefacció i una factura quantiosa. Si és prou alta, podeu reduir l'eficiència de la caldera. L'alta pressió rares vegades és la raó de l'explosió d'una caldera, però se n'ha de buscar l'origen ja que pot originar pèrdues d'aigua o danyar elements interns de l'aparell. Tot i això, moltes vegades la causa principal que la pressió de la caldera augmenti és perquè hi ha excés d'aigua al sistema, per la qual cosa és necessari realitzar una purga de la instal·lació i baixar la pressió dins dels límits comentats amb anterioritat.

 

Com purgar la instal·lació de calefacció


Si després de purgar la instal·lació, el problema persisteix, trucar al Servei Tècnic Oficial.

2. ALTRES DOCUMENTS D'INTERÈS

Quan truquem al servei tècnic oficial per a la reparació de qualsevol aparell és molt important identificar i saber explicar quin és el problema que estem tenint. D'això en depèn en gran mesura que la intervenció del nostre tècnic sigui tan eficient com sigui possible. Conèixer el codi d'error de la caldera i/o saber descriure els símptomes principals de l'avaria ajuda els nostres tècnics a avançar-se al problema, conèixer les possibles causes i preveure el material que necessitaran a cada intervenció, amb la finalitat que l'avaria es pugui resoldre com més aviat millor, optimitzant temps i economitzant la intervenció final de cara al nostre client.

 

Però… com podem saber quan cal trucar al servei tècnic oficial i quan podem resoldre nosaltres mateixos l'avaria que ens presenta el nostre aparell? Baxi ens facilita a través de la pàgina web una relació de codis d'avaria per model d'aparell que poden resultar molt útils. En molts casos, especifiquen el problema però també la solució, en cas que sigui factible resoldre l'avaria pel nostre compte.

 

Descobriu què significa el codi d'avaria de la vostra caldera clicant En el cas que necessiti de la nostra assistència tècnica, a ATC Condal volem ajudar-lo, per això posem tota la nostra experiència i professionalitat al seu servei.

 

D'altra banda, moltes vegades ens sorgeixen dubtes de com optimitzar l'ús de la nostra caldera, a quina temperatura l'hem de tenir, com utilitzar el termòstat d'ambient, quina caldera seria la millor per a casa meva, quina diferència hi ha entre una caldera i una altra, com funciona la meva caldera nova… qualsevol dubte que pugui sorgir-li, Baxi té la resposta a través de la seva pàgina de YouTube , on trobareu una àmplia varietat de temàtiques que segur que resoldran els seus dubtes d'una forma fàcil i ràpida… i en cas que necessiti més assistència o tingui algun dubte addicional, no dubti a posar-se en contacte amb el nostre servei d'atenció al client a ATC Condal, on estarem encantats d'atendre'l i solucionar qualsevol dubte que pugui tenir.

A ATC Condal t'oferim consells sobre les avaries més habituals

Contacte